Schoonheidsslaap, een woord dat niet voor niets bestaat.

Goed slapen doet wonderen voor je huid en geeft nieuwe energie voor een gezond begin van een nieuwe dag.

Slapen = de goedkoopste beautybehandeling ……….

Ideaal is een nachtrust van 8 uur, minimaal 6 uur.

Moeite om in slaap te komen, onderstaande tips kunnen je misschien helpen:

• Zorg ervoor dat je overdag voldoende buitenlicht en natuurlicht daglicht ziet;

• Open alle slaapkamer ramen minimaal 30 minuten

• Zorg voor een opgeruimde, rustige slaapkamer met verduisterende raambekleding;

• Probeer smartphones/tablets/laptops en tv’s buiten de slaapkamer te houden, het blauwe licht afkomstig van beeldschermen onderdrukt de aanmaak van melatonine.

• Sporten is goed, maar doe dit overdag of vroeg in de avond, om te voorkomen dat je te alert bent om te gaan slapen.

• Doe een uur voor het slapengaan iets waarvan je ontspant, neem bv een warm bad of luister naar rustige muziek.

• Drink laat in de avond geen dranken die cafeïne of alcohol bevatten en vermijd nicotine en veel eten.

• Een beker warme melk (met honing) drinken voordat je naar bed gaat kan helpen. Warme melk bevat de stof tryptofaan, (heeft een slaapverwekkend effect ).

• Zet een schaal gedroogde lavendel op je slaapkamer of hang een boeket gedroogde lavendel in je slaapkamer, lavendel heeft een rustgevende werking.

Sweet dreams………………..

www.dehebberij.nl

Vertel uw netwerk over ons